Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Ko tu nezināji par čiptūningu jeb - tā nav tikai jaudas palielināšana (5)

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Jaudas nekad nevar būt par daudz! Šis droši vien varētu būt īstu benzīngalvu dzīves moto. 

Šim moto nevar nepiekrist. Baudīt auto dinamiku, sajust dzinēja atdevi mirklī, kad pieskaries gāzes pedālim, un zināt to, ka spēkratam nepietrūks zirgu situācijā, kad vajag kādu apdzīt uz šosejas, - tas, protams, ir patīkami. Un šajā reizē Tavs Auto TV par veidiem, kā uzlabot auto dzinēja darbību, izmantojot motora vadības bloka programmēšanas jeb chiptuning iespējas.

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Čiptūnings ir dzinēja jaudas palielināšana, izmantojot motora vadības bloka programmatūru, tiesa, jaudu var nākties pazemināt, un arī tad talkā nāk šī procedūra, stāsta Rolis Chiptuning pārstāvis Krišjānis Rolis. Viņš piebilst, ka arī izmešus optimizēt ir iespējams ar čiptūningu.

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Rolis stāsta, ka čiptūningam ir vairākas pakāpes. Pirmajā pakāpē jeb līmenī ar motora programmatūras tūningu tiek veikti uzlabojumi, kuri nekaitē nedz dzinējam, nedz dabai, jo tiek ievēroti tie paši izmešu standarti. Otrās un trešās pakāpes tūnings jau ietver jaudas palielināšanu, iejaucoties izplūdes un ieplūdes sistēmā un, iespējams, arī citos mezglos. "Ja iet tālāk trešais un ceturtais līmenis, tad jau tiek mainītas turbīnas, sprauslas un ļoti daudz citu mezglu," - tā Rolis.

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Tai pašā laikā Rolis norāda uz virkni kļūdu, ko daudzi pieļauj, veicot čiptūningu. Par tām un citām dzinēja optimizēšanas niansēm skaties Tavs Auto TV sižetā, kur izmantotais BMW 328i pēc tūninga attīsta 270 ZS un 435 Nm, kamēr standarta versijā attiecīgie parametri ir 245 ZS un 350 Nm.

Uz augšu